Referater

Ekstraordinær generalforsamling den 9. juni 2024 kl. 13.00

Sted: Røddingcentret, Søndergyden 16, 6630 Rødding

Der blev ikke valgt en formand på den ordinære generalforsamling. Indtil en ekstraordinær generalforsamling er afholdt er Karen fungerende formand.

Der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling med følgende dagsorden:

1: Valg af dirigent og referent

2: Valg af stemmetællere.

3: Indkomne forslag.

Forslag om ændring af vedtægter:

  • 1 – Hjemsted ændres fra Lemvig til Vejle. Formulering af stk. 1 vil blive: “Fnuggeline” er en uafhængig forening med hjemsted i Vejle
  • 4, stk. 3 nr. 7 ændres så der “kun” vælges bestyrelsesmedlemmer og ikke formand/kasserer på generalforsamlingen. Formulering af nr. 7 vil blive: Valg af bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter, jævnfør §5
  • 5, stk. 1: antal bestyrelsesmedlemmer ændres fra 7 til 5. Formulering af stk. 1 vil blive: Bestyrelsen består af 5 stemmeberettigede medlemmer, som vælges på generalforsamlingen af og blandt foreningens medlemmer

Andre forslag kan sendes til formanden senest den 2. juni

4: Valg af suppleanter til bestyrelsen.

5: Eventuelt.

Referat:

1) Dirigent – Gurli er valgt.

   18 medlemmer er mødt op.

2) Laila og Grethe er stemmetællere.

3) § 1 ændring godkendt.

  • 4: 8 ja, 7 nej og 3 blanke. Så det er vedtaget ved almindeligt flertal.
  • 5 ændring godkendt.

Der er indkommet et ændringsforslag omkring hvornår der skal indbetales kontingent. 1/8 eller 1/9 er foreslået. Vi stemmer om, om vi skal rykke kontingent-betalingen til 1/9.

Ændringsforslaget er vedtaget.

4) Ingen ønsker at være suppleanter. Den ekstraordinære generalforsamling har godkendt at der ikke er suppleanter.

5) Maja tager foreningens hjemmeside indtil nytår. Det SKAL skrives i et WORD-dokument.

Generalforsamling den 4. maj 2024

Sted: Vildbjerg sportscenter, Sports Alle 6, 7480 Vildbjerg

Generalforsamling dagsorden:

1: Valg af dirigent og referent

2: Valg af stemmetællere.
3: Bestyrelsens beretning.
4: Godkendelse af det reviderede regnskab.
5: Indkomne forslag.

Opfølgning på det enstemmige vedtagne forslag fra sidste år om nedlæggelse af foreningen. Hvis forslaget bliver vedtaget, bortfalder punkt 6-8.
6: Fastsættelse af kontingent.
7: Valg af formand foretages i lige år. Karen genopstiller ikke
    Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter.

8: Valg af 2 bilagskontrollanter og 2 bilagskontrollantsuppleanter
9: Eventuelt.

Referat:

1: Berit Knudsen valgt som dirigent, Trine Karred Larsen valgt som referent.

2: Gurli Møller Nielsen og Inger Dynesen valgt som stemmetællere.

3: Karen Bak Andersen læser beretningen. Beretningen godkendt.

4: Regnskabet er godkendt.

5: Vigtigt at vi får en god snak om foreningens fremtid. Indkommet forslag er nedstemt. 11 stemmer ja til nedlægning. 4 stemmer nej til nedlægning. 3 blanke. Det betyder at Slankeforeningen Fnuggeline IKKE nedlægges da der skal være 2/3 flertal.

6: Kontingent fastholdes på de 300 kr.

7: Der er ikke umiddelbart nogen der ønsker at stille op som formand. Derfor vælger vi en bestyrelse som skal indkalde til ekstraordinær generalforsamling hvor der skal vælges formand og/eller foretages vedtægtsændringer.

Ulla Schmidt, Bettina Guldborg og Annette Bøgeskov Nielsen vælges ind i bestyrelsen. Birgitte Nissen, Trine Larsen og Jette Pedersen fortsætter i bestyrelsen.

Maja ønsker ikke at fortsætte i bestyrelsen.

8: De 2 bilagskontrollanter blev Solveig Kongsted og Laila Hansen. De 2 bilagskontrollantsuppleanter blev Gurli Møller Nielsen og Berit Knudsen.

Det er efterfølgende aftalt med Karen at hun fortsætter som formand frem til den ekstraordinære generalforsamling.

 

Referat fra Slankeforeningen Fnuggelines generalforsamling i Thyborøn den 24. juni 2023.
Dagsorden
Valg af referent
1. Valg af dirigent
2. Valg af stemmetællere
3. Bestyrelsens beretning
4. Godkendelse af det reviderede regnskab
5. Indkomne forslag
6. Fastsættelse af kontingent
7. Diverse valg: Kasserer, Jette Petersen modtager genvalg.
3 bestyrelsesmedlemmer.. På valg er Helene Smedegård, Trine Karred Larsen og Kirsten
Dideriksen. Trine modtager genvalg. Desuden valg af 2 suppleanter, og valg af 2
bilagskontrollanter og suppleanter.
8. Eventuelt

Valg af referent blev Margrethe Bak Andersen.
ad 1. Valg til dirigent blev Ulla Smith.
Ad 2. Valgt til stemmetællere blev Inger og Naja.
Ad 3. Formand Karen Bak Andersen fremlagde beretning på bestyrelsens vegne (se beretningen på
foreningens hjemmesiden) Generalforsamlingen var enig i den udtrykte bekymring for det faldende
antal medlemmer og manglende deltagelse i de månedlige træf og dermed foreningens fremtid.
Beretningen blev enstemmigt godkende.

Ad 4. Regnskabet blev fremlagt af formanden, da kassereren var forhindret i at deltage.
Bilag var kontrolleret og fundet i orden. Kassebeholdning er tilstrækkelig til planlagte træf, og der
søges nu om nyt tilskud til driftsmidler. Ansøgning til vedr. weekend 2024 afventer svar. Der var
ingen indvendinger, og regnskabet blev godkendt – besked sendt til kassereren.
Ad 5. Indkomne forslag. Følgende var indkommet:
Forslag til generalforsamling Fnuggeline 24.06.23
Bestyrelsen foreslår, at der i det kommende ”Fnuggelineår” afholdes 5-6 træf, hvor det ene
er en weekend.
Derefter startes nedlukning af foreningen sommeren 2024. Foreningen kan også lægges i
dvale.
Forslaget er opstået på baggrund af manglende tilgang af nye medlemmer, afgang af
nuværende medlemmer samt svigtende interesse for deltagelse i månedlige træf, som jo
gerne skulle være kernen i foreningen mm.
På vegne af bestyrelsen – Karen Bak Andersen
Der blev stemt om forslaget med følgende tilføjelse:
”Derudover nedsættes en arbejdsgruppe med henblik på at finde nye tiltag til fastholdelse og
øgning af medlemsantal.”
Livlig, ivrig og engageret diskussion af forskellige forslag og meninger samt af kommentarer,
der var indgået på Facebook. Forslaget blev enstemmigt vedtaget.
Ad 6. Fastsættelse af kontingent
Det blev vedtaget, at kontingentet forbliver uændret på 300 kr.
Ad 7. Diverse valg.
Valg af kasserer. Jette Agerholm Pedersen blev genvalgt (og fik besked tilsendt).
Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer: Kirsten Dideriksen, Helene Smedegaard og Trine Karred Larsen
var på valg. Kun Trine ønskede genvalg.
Trine blev genvalgt, Maja Petersen og Birgitte Nissen nyvalgt.
Valg af 2 suppleanter. Nyvalgte suppleanter er Bettina Guldborg og Ulla Smith.
Valg af 2 bilagskontrollanter: Laila Hansen og Solveig Kongsted genvalgt.
Valg af 2 suppleanter til bilagskontrollanterne: Valgt blev Kirsten Dideriksen og Inger Dynesen.
8.Evt. Næste to træf er i Århus. Det planlagte træf 7. oktober i Them forsøges flyttet til 25.
november (Esbjerg den dato aflyses dermed). Kontaktdag/weekend bliver i så fald 7. oktober.
Karen takkede til afslutning for god debat.

Ref. Margrethe Bak Andersen

Træf med Sharyn Dell i Shape 22/4 – 23   
Vi mødtes i Shape, Sharyns dejlige lokaler i Århus. Her startede vi med cirkeltræning to og to i motionslokalet, hvor vi fik prøvet næsten alle maskinerne. Vores medbragte frokost nød vi ude i solen, inden vi hørte Lotte Oldrup Rasmussen fortælle om, hvordan vi nemmest ændre vaner. Vi sluttede denne dejlige dag med pilates og kåring af månedes taber, som blev Maja denne gang.

Træf Esbjerg 29/10 – 22

Tilmeldt 19 personer – 15 fremmødt
Mødet startede med vejning (frivillig)
Så var der kaffe -te -vand- frugt og grønt
Motion med Birgitte Nymann, cirkel træning som alle kunne være med til
( håndvægte – elastik – bolde – Can Can og stolegymnastik)
Frokosten bestod af pitabrød med fyld efter eget valg.
Pia Jepsen fik tabergaven (lys til hygge i den mørke tid, batteri )
Vi fik også et godt foredrag.
Knækbrød -ost – frugt at køre hjem på.